Our Wedding Day

Daisypath Wedding tickers

Friday, September 28, 2012

Pergi Tak Kembali :'( [Part I]

 
 
Post ini bukan untuk meminta simpati, tapi mgkin lebih kepada luahan perasaan... Kalo agak2 ade rase bosan tu boleh klik butang [X] terus xde sape nk marah pn..
 
Hmm.. ni cerita one week after Raya Aidilfitri..*perhh!! lame giler baru wat entry kot? dushh***  27.8.2012, my bday actually.. tp bkn nk cita pasa bday tp pasal nenek.. sebak nk menaip ni rase mcm kt tangan ni pn ade batu yg hempap x bagi taip.. soobss..
 
hari tu, jam lbih kurang 5 pagi.. sy tgh tito lagi... mak kat dapur tgh sahur sb niat nya nk pose 6.. tiba2, mak sdara dtg lari2 dari uma dpan gtau kat mak "siah! siah! mak tgh nazak siah! dtg umah tgk mak!!"
 
sy yg titio2 ayam tu trus tbangun capai baju kelawar mak (sb bju tito tipis x elok dpandang org) pastu ckp mak jom cpt mak tgk nenek..
 
smpai uma nenek yg berapa langkah je dari umah sy tgk pcik, mcik tgh ckp "Allah.... Allahh..." kt telinga nenek... nenek masa tu terbaring kaku atas katil.. nafas sloww sgt.. air mata sy dah x tertahan.. sebak.. trus pelok nenek.. mak pn sama.. tkejut.. napa nenek bleh mcm ni.. padahal ptg smlm elok je *terdetik ayat tu dlm hati*... pcik + mcik bgn.. sy dgn mak pelok nenek. baca khalimah Allah kt telinga nenek..
 
Jap tu, akk spupu dgn family dia lak dtg dari umah blkg.. diaorang pn dah nangis2 mcm ktorg..  masing2 mcm xleh terima keadaan.. tp ktorg x putus asa... ktorg panggil "nekk... nekk.. bgn nekk... bgn la nekkk..." 
 
ok.. xleh nk sambung sb air mata dah btakung.. nnt sy smbung cerita... T_T
 
al- Fatihah utuk nenek...
 

No comments: