Our Wedding Day

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, October 25, 2011

10 tahun akan datang~

Asm.. hari ni mse pas solat.. tetiba je terfikir apa yang akan blaku pada aku utk 2 ke 3 tahun mahupn 10 tahun akan datang... masih dgn mak atau sebaliknya...rutin tiap2 hari aku same atau dah berubah... risau sgt.. tmbah pulak keadaan kesihatan mak yg slalu x menentu.. kdg2 hati ni sayu je tgk mak mcm tu.. tp aku cube buat yg tbaik utk mak.. kebiasaan hari2 yg aku buat:-

bgn pagi kul 6 - kalo lmbt ckit wlaupn 5 minit msti mak dah kejut.. tp mcm mne dgn tahun2 akan dtg..
6.20 - solat, make up, bersiap utk p keje..
6.40 - baru kuar bilik mak dah tlg panas kn enjin kereta.. x mintak pn mak wat cmtu tp mak dgn rela tlg aku wat sume tu.. kdg2 rase bersalah sgt2..
6.45 - tiap2 pagi msti ade sarapan yg mak sediakn.. tau.. mak dah x larat.. ain xkesah pn kalo mak xnk buat sarapan utk ain tp mak kate " kalo mak x buat sarapan nnt mak pn pedih perut.. lgpn kalo mak wat sarapan kite boleh sarap same2"... rase nk nangis.. terharu sgt...
7.00 - salam mak, "mak nk p keje ni".. tiap2 pagi msti mak kate "bw kete elok2, jgn laju2 awal lg ni"..
7.30 - biase smpai opis, pegi fingertech dlu.. kalo lmbt ckit msti mak da telefon, " ain da smpai blum? x tepon mak pn?" bkn xnk telefon mak.. nnt kalo ain tepon awal2 mak kate ain bw kete laju... tp hari2 same je timing ain.. mak jgn la risau sgt..dulu mase keje seremban pn mak akn tepon dlm kul 7 lebih cmtu.. nak tau aku da smpai opis ke belum.. pastu tnye sarapan ape hari ni.. mak, jgn la risau.. mak tu kene jg diri.. anak mak ni ok je...

dulu mase keje kt seremban, kul 9.30 je msti mak tepon sb mak tau tu time mkn aku.. msti mak tnye, " ain mkn ape ari ni?".."nasi goreng je mak".. "ari2 nasi goreng, nape x mkn nasi putih? kering la bdn cmtu.." .."ain mkn ari2 x kering pn bdn ni mak.. gemok jugak..".." dah la p mkn dlu.."...

kt melaka ni mak jarang tepon sb mak slalu buat kn bekal.. cne pn mak tau aku mkn bekal yg dia bg tu.. xmintak pn mak wat mcm2.. tp mak slalu je risau takut aku skit perut... nnt aku xleh buat keje alasannye.. trima kasih mak...

5.00 - blik rumah..
5.30 - paling cpt time ni da smpai uma tp kalo lmbt ckit msti mak da telefon.. "ain blik lmbt ke arini?".."nk smpai dah mak".. mak, jgn risau sgt mak.. anak mak tau jga diri.. mak tu kene jg diri jugak...
6.30 - msti mak ajk mkn.. kalo x mkn msti mak kate, "ain mkn ape kt opis td? nape xnk mkn? mak tggu nk mkn same".." jom mak ain mkn ckit".. wlaupn perut nk meletop, msti nk mkn jugak.. tujuan nk jaga ati mak.. xnk mak sedih mkn sorang2.. terima kasih mak siapkn mkn utk ain.. agak2.. utk 10 tahun akan dtg, dpt x kite kekalkan sume ni...
8.00-9.00 - kdg2 lepas solat isya' mak dah nak lelap.. tp kalo ain bw blik keje nk siapkn, msti mak teman ain.. ain wat keje.. mak lak tgk tv.. ade mase tu smpai tv tgk mak.. sayu ati tgk mak mcm tu.. xsmpai hati.. sedih.. sume ade.. utk 10 tahun akan dtg, akn berubah ke sume tu..

da xleh nk teruskn.. sayu tetiba.. bye2.. p tenangkn diri sekejap..

No comments: