Our Wedding Day

Daisypath Wedding tickers

Tuesday, January 11, 2011

أكو أيڠين لاري

 Untuk apa aku disini lagi
aku ingin lari
jauh..jauh..
kerna hati aku ingin lari
apa nak difikirkan lagi
kata hati kau lari..lari..

Namun dari sudut kecil
hati aku berbicara
jangan kau lari
kerna makin jauh kau lari hanya penat kau dapat
makin jauh kau tuju dia tetap mengejar
makin jauh kau pergi dia tetap mencari
usah kau lari

Aku termanggu sendiri
nak ku lari?
tidak lagi
aku perlu sendiri mencari ketenangan yang hakiki
penuhi hati dengan zikir Ilahi
dan mungkin apa yang pasti
aku harus bangun lagi bukan untuk lari jauh
tapi untuk lari mendapatkan
KEREDHAAN ILAHI
agar hidup aku lebih beerti..

actually, aku dpt ni dari i webpage.... xtau nape tp aku rase aku perlu ubah sesuatu dlm hidup ni... kadang2 nk nangis pn ada... aku pn xminta takdir hidup aku jd mcm ni... tp... Allah lebih mengetahui segalanya... dia dah melengkapkan "Buku Kehidupan" aku sejak aku lahir lg.... sape yg xnk hidup dlm kesempurnaan, dlm kebahagiaan... suma org perlu semua tu... ada perkara yg kita boleh luahkan, tp ada yg susah nk keluar dari tekak ni... fahamilah... semua org mahukan keredaan-Nya... jgn kata aku xberusaha... tp aku dah dan masih lg berusaha utk jd yg lebih baik utk kehidupan aku... bkn di dunia ni je...tp bekalan utk akhirat jugak... cuma, mungkin usaha aku belum cukup utk aku dpt apa yg aku nk... utk aku di ubah menjadi yg lebih baik.... aku masih perlukan bimbingan... 

No comments: